Nytt kontor varje dag

För ett tag sedan skrev jag ett inlägg om att vi har ett helt distribuerat arbetssätt (då var vi för övrigt sju personer, nu är vi elva). Det innebär att var och en jobbar var de vill – vi har ingen fast arbetsplats. Du väljer kontor dag för dag, utifrån var du trivs och var du […]

Lättnaden och utmaningarna i att bli fler

Från och med i måndags är vi fyra personer som jobbar heltid med Cruited, vilket är en fördubbling jämfört med tidigare. Totalt är vi hela elva personer i teamet. För mig personligen är det en stor lättnad att vi är fler. Men det innebär också nya utmaningar och möjligheter. Att det är fler som jobbar […]

Så går det för Cruited efter snart två år

Cruited är sprunget ur en idé om att jobbsök inte ska vara så jobbigt och svårt. Det måste finnas enkla verktyg som underlättar för arbetssökande att söka jobb helt enkelt, vad de verktygen kunde bestå i var fortfarande skrivet i stjärnorna, men idéerna fanns där.  Redan under hösten 2013 lanserade jag (Erik) Cruiteds första produkt, […]

All the wrong words

We’re working on redefining career development. Redefining obviously means a lot of work on wordings. I feel we’re often trapped in words from the old industrial era when it comes to jobs. We ”search” or ”hunt” for a job when in fact the companies search at least as much. We go to ”interviews” which feel […]

12 snabba med Erik

2014 blev Cruited ett team och i samband med det gjorde vi intervjuer med alla medarbetare, för att det skulle bli lättare att lära känna varann. Jag var först ut. Här är tolv snabba frågor, inspirerade av Vanity Fairs ”Proust questionnaire”. Vad arbetar du med inom företaget? Som grundare och VD sätter jag visionen för […]

Titta förbi och se vad vi gör

30 minuters öppen input session varje vecka Varje vecka har vi en input session. Trettio minuter där vi i teamet berättar för varann och för inbjudna gäster vad vi gjort och vad vi kommer att göra kommande vecka. All input är starkt uppmuntrad!  Vill du få en inblick i projektet, hur vi jobbar och hur en startup […]