Använd Twitter för att förstå målgruppens attityder

Att förstå målgruppens behov och attityder är bland det viktigaste som finns som företagare. Det kan också vara bland det svåraste och mest kostsamma. Men det finns många enkla sätt att lära sig grundläggande saker om sin målgrupp. Det mest självklara är förstås att helt enkelt fråga! Min målgrupp för Cruited är, från ett väldigt […]

Från blogginlägg till företag

För några år sen skrev jag ett blogginlägg med rubriken “Få vilket jobb du vill“. Det där inlägget har blivit mitt mest lästa – tiotusentals har läst det, bara i år (not 2016: nu hundratusentals). Och varje vecka får jag mejl från personer som vill ha hjälp med sitt personliga brev och sitt jobbsökande. Jag har hjälpt […]

Lagerbolag – Så funkar det

Ett lagerbolag är ett aktiebolag som bildats enbart i syfte att säljas vidare. Bolaget har registrerats hos Bolagsverket och fått ett organisationsnummer, men det har aldrig bedrivit någon verksamhet. Att köpa ett lagerbolag har framförallt två fördelar: Det går snabbt att komma igång (jämfört med att registrera ett bolag hos Bolagsverket). Man blir guidad genom […]

Dela med en vän eller kollega