Det finns massa definitioner och synsätt på varumärken. För mig är ett varumärke ett löfte och en uppsättning förväntningar. När min son Amadeus får ett enormt leende av GB-glassgubben och säger ”Piggelin” så är det för att GB-glassgubben lovar något. Den lovar att här finns Piggelin och den är grön och smakar päron och är ”nästan ännu kallare än is”, som han säger. Förväntningar. Som infrias. Och varumärket som stärks ännu mer.
Ett varumärke är inte en logga och inte ett namn. Det är inte GB eller Piggelin som är varumärket. Varumärket är en hel uppsättning element som tillsammans skapar just de här förväntningarna. Nedan en presentation jag körde för ledningsgruppen idag inför vår workshop om Juristjourens varumärke.
3 svar
Jag delar din mening ang varumärke, jag tycker också att varumärke är en känsla,en som du beskriver en typ av tillhörighet.
Varumärket är unikt och vill förmedla gemenskap mellan dig och den säljande produkten.
Var vid jag tycker att GB varumärke är klockrent, åter igen tack för ett bar blogginlägg/ Patricia
Jag delar din mening ang varumärke, jag tycker också att varumärke är en känsla, precis som du beskriver en typ av tillhörighet.
Varumärket är unikt och vill förmedla gemenskap mellan dig och den säljande produkten.
Var vid jag tycker att GB varumärke är klockrent, åter igen tack Erik för ett bra blogginlägg/ Patricia
Tack för din kommentar! Tillhörighet är en otroligt viktig ingrediens. Det är mycket det som formeln ”it’s like me” handlar om tycker jag.