Lästid: Cirka 1 minut

Det finns massa definitioner och synsätt på varumärken. För mig är ett varumärke ett löfte och en uppsättning förväntningar. När min son Amadeus får ett enormt leende av GB-glassgubben och säger “Piggelin” så är det för att GB-glassgubben lovar något. Den lovar att här finns Piggelin och den är grön och smakar päron och är “nästan ännu kallare än is”, som han säger. Förväntningar. Som infrias. Och varumärket som stärks ännu mer.

Ett varumärke är inte en logga och inte ett namn. Det är inte GB eller Piggelin som är varumärket. Varumärket är en hel uppsättning element som tillsammans skapar just de här förväntningarna. Nedan en presentation jag körde för ledningsgruppen idag inför vår workshop om Juristjourens varumärke.

De som läste det här ⬆ gillade också de här ⬇

Hittade inga inlägg.

Publicerat av Erik Fors-Andrée

Entreprenör, talare, utforskare, tänkare, upplevelse-junkie. Grundare gomonday.se. Boredom hurts my brain. Vill du prata mer? Du hittar mig på bland annat LinkedIn eller så kan du hitta en tid i min lunchkalender.

Dela med en vän eller kollega